مزایای داشتن اپلیکیشن در کسب‌وکار

مزایای داشتن اپلیکیشن در کسب ‌و کار

در این نوشته با مزایای داشتن کسب و کار آشنا می‌شود. درسال‌های اخیر اسمارت فون ها نقش بسیار مهمی را در زندگی افراد ایفا کرده‌اند. امروزه کمتر کسی است که

از موبایل‌های هوشمند استفاده نکند و باید اعتراف کنیم موبایل جزو جدانشدنی زندگی‌مان شده است.
هرروزه درصد بالایی از دادوستدها و فعالیت‌ها به‌صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن‌ها انجام می‌شوند. یک اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی می‌تواند محدودیت‌ها را از میان بردارد و زمینه خریدوفروش راحت و سریع‌تر محصولات را فراهم کند.
همان‌طور که می‌دانیم، یکی از اهداف مهم در تجارت، جلب رضایت مشتری و حفظ اوست. برای رضایت مشتری نه‌تنها دریافت کالا و خدمات باکیفیت مهم است؛ بلکه یکی دیگر از الزامات آن سرعت دسترسی به اطلاعات یک کسب‌وکار است. درواقع ایجاد کانال‌های ارتباطی آسان، سریع و مؤثر با مشتری، باعث افزایش سرعت تجارت می‌شود.
مشتری شما علاقه دارد تا به خدمات یا محصولات شما دسترسی سریع داشته باشد پس اگر شما به نحوی برنامه‌ریزی کنید که همیشه در دسترس مخاطبین خود باشید و حتی زمانی که در ترافیک هستند بتوانند با موبایل خود، با شما ارتباط برقرار کنند، نتیجه حاصل از این کار فراتر از تصور شما خواهد بود.
در این راستا اپلیکیشن های موبایل می‌توانند به‌عنوان یک ابزار اطلاع‌رسانی به مشتریان و حتی برای دریافت اطلاعات از آنان بکار گرفته شوند. مثلاً می‌توان با استفاده از اطلاعات موقعیت جغرافیایی مشتریان درزمانی که آنان در نزدیکی فروشگاه شما قرار می‌گیرند، برای آنان آلارم هشداری ارسال کرد تا کاربر متوجه بشود که در کجا و در چه محلی قرار دارد. یا اینکه برای کاربران از طریق گوشی هوشمندشان تنوع و سرگرمی ایجاد کنید.

چرا کسب‌وکار من به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارد؟

با توجه به استقبال کاربران، از اپلیکیشن‌های تلفن همراه مهم نیست که کسب‌وکار شما چه محصولاتی را ارائه می‌دهد، فقط باید به این نکته دقت داشت که مشتریان به دنبال بهترین و راحت‌ترین مسیر برای خرید هستند و هنگامی‌که کسب‌وکار شما اپلیکیشن مناسبی را باقابلیت‌های ویژه در اختیار آن‌ها قرار دهد متعاقباً نرخ بهره‌وری روبه رشدی را مشاهده خواهید کرد.
اگر هنوز به اهمیت استفاده از این فناوری برای کسب‌وکارتان پی نبرده‌اید، به هفت مزیتی که این تکنولوژی برای شما به ارمغان می‌آورد توجه کنید و سپس تصمیم بگیرید که قبل از رقبا وارد این مسیر شوید، نه بعد از آن‌ها!
۱. سفارشی‌سازی بهتر
اپلیکیشن موبایل امکان ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان برحسب علایق، مکان، استفاده، رفتار و غیره را فراهم می‌کند. سفارشی‌سازی علاوه بر بهبود تجربه مشتریان، نرخ تبدیل مشتریان را نیز افزایش می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر باعث می‌شود که مشتریان تمایل بیشتری به خرید محصولات یا خدمات داشته باشند.
۲. ارسال نوتیفیکیشن
نوتیفیکیشن موبایل به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای ارتباط با مشتریان ارائه‌شده است. نوتیفیکیشن ها دو نوع هستند:
push notifications و in-app notifications
نوتیفیکیشن های in-app، نوتیف هایی هستند که کاربر صرفاً هنگام باز کردن اپلیکیشن می‌تواند مشاهده کند.
نوتیفیکیشن های push، نوتیف هایی هستند که کاربر مستقل از هر فعالیتی که در موبایل انجام می‏ دهد، آن‌ها را دریافت می‌کند. در مواقعی ایننوتیفیکیشن ها می‌توانند نرخ‌های کلیک تا ۴۰ درصد را دریافت کنند.
۳. پیشی گرفتن از رقبا
قطعاً مشتریان روی کسب‌وکارهایی که هزینه طراحی اپلیکیشن را پرداخت کرده‌اند، حساب دیگری باز می‌کنند. به‌هرحال نگاه آن‌ها این‌گونه است که کسب‌وکاری که برای تبلیغات و برندینگ خود هزینه کرده است آینده روشنی خواهد داشت. با توجه به اینکه تعداد کسب‌وکارهایی که در حال حاضر دارای اپ موبایل هستند زیاد نیست، داشتن اپلیکیشن برای کسب‌وکار شما مزیت بزرگی به‌حساب می‌آید.
۴. امکان دسترسی آفلاین و آنلاین
اگرچه اپلیکیشن ها برای انجام اغلب کارهایشان ممکن است به اتصال اینترنتی نیاز داشته باشند، همچنان می‌توانند محتوا و کارکردهای اصلی را در حالت آفلاین به کاربران ارائه کنند. با یک تپ ساده روی صفحه‌نمایش موبایل، امکان دسترسی آنی به اطلاعات داخل اپلیکیشن وجود دارد. این را مقایسه کنید با وب‌سایت که کاربر باید به اینترنت متصل باشد، مرورگر را باز کند، روی نوار آدرس کلیک کند، آدرس وب‌سایت ما را بدون اشتباه تایپ کند و چند ثانیه صبر کند تا اطلاعات سایت از سرور به موبایل او منتقل شوند. حال اگر او یک متن یا فایل ویدیویی را بپسندد و بخواهد آن را بعدها مجدداً مشاهده کند، چه‌کارهایی باید انجام دهد؟
مجدداً مثال اپلیکیشن بانکی را در نظر بگیرید. این اپلیکیشن می‌تواند امکاناتی مثل محاسبه مالیات، تعیین مبلغ وام و قسط‌ها و ارائه محتوای آموزشی را در حالت آفلاین ارائه دهد.
۵. آزادی در طراحی
با همه پیشرفت‌هایی که در طراحی وب صورت گرفته است، وب‌سایت‌ها برای انجام بسیاری از کارهایشان به مرورگر موبایل وابسته هستند. این وب‌سایت‌ها برای کار کردن به دکمه‌های مرورگر مثل دکمه برگشت، دکمه رفرش و نوار آدرس وابسته هستند.
اپلیکیشن های موبایل چنین محدودیت‌هایی ندارند و می‌توانند کارکردهای متنوعی را بکار بگیرند به‌عنوان‌مثال حالت‌های اشاره: tap, swipe, drag, pinch, hold
۶. سرعت بیشتر
اپلیکیشن ها معمولاً ۱٫۵ برابر سریع‌تر از وب‌سایت‌ها هستند. اپلیکیشن ها داده را در حافظه گوشی ذخیره می‌کنند و لذا در کسری از ثانیه می‌توانند آن دیتا را فراخوانی کنند؛ اما در وب‌سایت‌ها، داده‌ها باید از سرورها استخراج شوند که ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه برحسب سرعت شبکه و اندازه داده‌ها طول بکشد.
۷. برندینگ
هر اپلیکیشن موبایلی برحسب برند شرکت طراحی می‌شود و شما می‌توانید ظاهر اپلیکیشن خودتان را برحسب چشم‌اندازی که برای شرکت خودتان در نظر گرفته‌اید، طراحی کنید. با استفاده از اپلیکیشن، شما می‌توانید ویترین فروشگاه خود را به‌راحتی در تلفن همراه مشتری خود به اشتراک گذاشته و او را با تک‌تک محصولات خود و ویژگی‌های آن‌ها آشناسازید. نکته جالب‌توجه این است که وقتی مشتری به‌طور مداوم لوگوی شما را روی صفحه موبایل خود ببیند، نام برند شما در خاطر او ثبت خواهد شد.

نتیجه‌گیری

با توجه به رشد روزافزون تلفن‌های همراه هوشمند و استفاده اکثر افراد بهتر است هرچه زودتر اپلیکیشن مخصوص به خود را بسازید. مجموعه آی تی عصر مجازی با توجه به سابقه و مهارت خود در بخش طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل، شما را در تمام مراحل پشتیبانی کرده و به ایده‌هایی که در سر می‌پرورانید، خواهد رساند.

فهرست